AekLovers

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Επικοινωνιακή Πολιτική της ΠΑΕ ΑΕΚ

Η ΑΕΚ είναι η πιο ιστορική ομάδα της Ελλάδας, που αντιπροσωπεύει μια ολόκληρη ιδέα, μια κουλτούρα και έναν πολιτισμό διαφορετικό από τις άλλες ομάδες. Το κύριο στοιχείο διαφοροποίησης - πλεονεκτήματος (competitive advantage) της ΑΕΚ από οποιαδήποτε άλλη ομάδα είναι ότι υποστηρίζεται από μια πάστα ανθρώπων-φιλάθλων που διακατέχονται από αγνές αρχές και πεποιθήσεις. Αυτοί οι φίλαθλοι που παρόλο που τόσο πολύ έχουν πληγωθεί, τόσα χρόνια, συνεχίζουν και στηρίζουν την ΑΕΚ, εντός και εκτός γηπέδου. Είναι αναμφισβήτητα ο κύριος χρηματοδοτικός φορέας της εταιρείας, ΑΕΚ χωρίς τους ΑΕΚτζήδες δεν υφίσταται, είναι εκείνοι που είναι πάντοτε πιστοί απέναντι της, ενώ όλοι οι άλλοι, έρχονται και φεύγουν κερδισμένοι, εκμεταλλευόμενοι το όνομα (brand) του συλλόγου.

Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα της “τιτλικής” λειψυδρίας τα τελευταία χρόνια, (και επειδή η ΑΕΚ είναι, ναι μεν ομάδα, αλλά είναι και εταιρεία), συμπληρώθηκε από αποτυχημένες επικοινωνιακές πρακτικές, πολιτικές Marketing, επικοινωνιακές δηλώσεις που εφαρμόζονται και δημοσιοποιούνται από τις εκάστοτε διοικήσεις, αποτέλεσμα αυτών να βάλλεται το κύρος, η αξιοπρέπεια και η ιστορία της ομάδας. Αυτό οδήγησε τους φιλάθλους της να χάνουν μέρα με τη μέρα την εμπιστοσύνη τους απέναντι στην διοίκηση, να αποστασιοποιούνται, και να μετατρέπονται σε αδιάφορους θεατές που πάνε στο γήπεδο (ή μάλλον κάθονται στο καναπέ τους) και αντί να φωνάζουν, να υποστηρίζουν ή να διαμαρτύρονται, να τρώνε τσιπς και πίνουν φραπέ, αυτό γιατί δεν έχουν κάποιον να τους δώσει όραμα, έναν ηγέτη (leader), νιώθουν ότι οι άνθρωποι κυβέρνησαν την ομάδα, δεν ξέρουν πραγματικά τι σημαίνει ΑΕΚ.


Η ΑΕΚ δυστυχώς παρουσιάζεται αδύναμη απέναντι στα μέσα, είναι πραγματικά άξιο προσοχής πως γίνεται πάντα η ΑΕΚ τα τελευταία χρόνια να γίνεται εξώφυλλο για δυσμενείς λόγους, πως γίνεται κάθε επιχειρηματική της κίνηση σε κάθε επίπεδο να παρουσιάζεται ως τυχαία, ευκαιριακή και ελλιπής από άποψη προγραμματισμού, η ΑΕΚ στο επικοινωνιακό κομμάτι έχει μεγάλη τρύπα, μέσα από την οποία εκβάλλουν θέματα και έννοιες που παρερμηνεύονται, και προκαλούν στο κόσμο σύγχυση, πανικό, και ενισχύουν τον εμφύλιο που έτσι και αλλιώς υφίσταται χρόνια τώρα μεταξύ των οπαδών της.

Η "νέα" διοίκηση πάντως έχει την ευκαιρία να ανατρέψει αυτό το κλίμα που έχει δημιουργηθεί όλα αυτά τα χρόνια στην ΠΑΕ, αρκεί να δράσει γρήγορα, συμπορευόμενη μαζί με τον κόσμο της ΑΕΚ, και φυσικά να πιστέψει στην ρήση: “Όποιος θέλει ειρήνη, να είναι έτοιμος για πόλεμο”, πόλεμο απέναντι σε όσους προσβάλουν ή δεν προστατεύουν όπως θα έπρεπε, την ιστορία και την αξία της αγαπημένης μας ομάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου